FAQ - Meest gestelde vragen

Wij bundelen voor jou de meest gestelde vragen.

Showrooms

Wat zijn de openingsuren van de showrooms?

Showroom Kortrijk

Ma-di-do-vr: 10u - 12u30 & 13u30 - 18u

Za: 10u - 12u30 & 13u30 - 18u

Gesloten op woensdag en feestdagen.

Showroom Antwerpen (Wilrijk)

Di t.e.m. za: 10u - 12u30 & 13u30 - 18u

Gesloten op maandag, zon- en feestdagen.

Kan ik een afspraak maken bij Ergodôme?

Ja, een afspraak maken met een adviseur kan heel gemakkelijk online. Met een afspraak ben je er zeker van dat onze expert jou onmiddellijk kan helpen.

Maak hier je afspraak in Kortrijk.

Maak hier je afspraak in Antwerpen

Is een afspraak maken verplicht bij een bezoek aan de showroom?

Als je zeker wil zijn om meteen geholpen te worden kan je altijd een afspraak maken online.
Maar zowel in Kortrijk als Antwerpen, ben je altijd van harte welkom ook zonder afspraak.

Ik breng een bezoekje aan jullie showroom, waar kan ik (gratis) parkeren?

Showroom Kortrijk

Gratis ruime parking rond het gebouw

Showroom Antwerpen

Gratis overdekte parking in het gebouw (Scheidingstraat 30, Wilrijk)

Voor bestellen

Hoe kan ik bij Ergodôme bestellen?

Optie 1: in onze showrooms

In onze showrooms in Kortrijk en Wilrijk staan onze teams van experts klaar om te luisteren naar jouw verhaal. Bij hen kun je dan ook altijd jouw bestelling plaatsen. Sommige ergonomische oplossingen hebben we op voorraad en kan je onmiddellijk meenemen of laten leveren. Dat is vaak zo bij kantoorbenodigdheden of relaxzetels.

Is jouw bestelling maatwerk, zoals een matras op maat? Dan gaan we onmiddellijk aan de slag zodat je jouw meubelen zo snel mogelijk ontvangt.

Optie 2: via de webshop

Online bieden we een kleine selectie van ons uitgebreid assortiment aan. Je kan jouw bestelling onmiddellijk afhalen in een van onze showrooms of bij je thuis laten leveren.

Klik hier voor meer informatie over bestellen bij Ergodôme.

Welke levertermijnen zijn er?

Sommige producten hebben we op voorraad. Dat is vaak zo bij kantoorbenodigdheden of relaxzetels. Die kan je onmiddellijk ophalen in de showroom of bij je thuis laten leveren.

Andere producten moeten besteld of op maat gemaakt worden. Deze hebben een levertermijn van 4 à 6 weken.

Goed om te weten: de levertermijn van jouw producten gaat pas in bij ontvangst van het voorschot. Het overige saldo dient betaald te worden na de levering.

Welke leveringsservices zijn er?

Heb je ergonomische oplossingen besteld? Dan kun je ervoor kiezen om de producten op te halen in de showrooms of te laten leveren.

Bezorging thuis of op het werk kun je combineren met instelling of montage.

Leveringstermijn en -kost is afhankelijk van de gekozen methode:

  • Afhaling in een showroom: €0
  • Levering en instelling: € 50 – binnen 4 à 6 weken
  • Levering en montage: € 75 – binnen 4 à 6 weken

Hoe verloopt mijn levering?

Na het ontvangen van de volledige betaling van jouw bestelling, nemen we contact met je op voor het maken van een afspraak voor levering. Je kan ervoor kiezen om jouw ergonomische oplossing(en) af te halen in een van onze showrooms of om het product thuis of op het werk te laten leveren.

De levering van jouw bestelling gebeurt door onze eigen leveringsdienst. Heb je gekozen voor instelling of montage van jouw ergonomische oplossing? Ook dat gebeurt door onze eigen professionals.

Klik hier voor meer informatie over leveringen.

Goed om te weten: de levertermijn van jouw producten gaat pas in bij ontvangst van de volledige betaling.

Welke garantie heb ik op mijn bestelling?

In België is er bij aankoop van een consumptiegoed recht op een wettelijke garantie binnen 2 jaar. Voor tweedehandsgoederen kan de termijn minder dan twee jaar zijn.

Kan ik een cadeaubon kopen bij Ergodôme?

Ja, bij Ergodôme koop je een comfortbon voor een ergonomische oplossing op maat. je koopt hem in een van onze showrooms.

Na bestellen

Hoe en wanneer betaal ik mijn bestelling?

Nadat je jouw bestelling geplaatst hebt, in een showroom of online, ontvang je jouw factuur.

Het totaalbedrag van jouw factuur (incl. levering) betaal je via een bankoverschrijving. Van zodra jouw betaling ontvangen is, gaat de levertermijn in en contacteren we jou voor de levering.

Wat moet ik doen als mijn relaxzetel niet meer werkt?

In zeldzame gevallen kan het gebeuren dat een elektrische zetel niet meer reageert. Controleer of de elektriciteit nog werkt en of je zetel niet te dicht bij een muur of hindernis staat.

Probeer de zetel opnieuw aan de praat te krijgen door hem uit het stopcontact te halen, even te wachten (ongeveer 2 uur) en opnieuw aan te sluiten.

Als bovenstaand trucje niet werkt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze servicedienst. We staan voor je klaar om je te assisteren bij het heropstarten van jouw zetel of jou verder te helpen.

Wat moet ik doen als ik niet meer goed zit op mijn bureaustoel?

Heeft er iemand anders op je bureaustoel gezeten of wil je jouw stoel opnieuw instellen? Op deze pagina geven we je alle mogelijk tips!

Wat moet ik doen als mijn zit-sta bureau een foutmelding geeft?

Afhankelijk van het merk zijn er verschillende stappen die je moet ondernemen om jouw bureau te resetten.

Ergomaster

  • Druk minstens 4 seconden tegelijk de knoppen S, + en - in.
  • Laat daarna de tafel zakken door op de - knop te duwen.

Linak

  • Druk 8 seconden lang op de sterknop en belknop tot het rood lampje geknipperd heeft.

Markant

  • Verwijder de stroom en wacht 30 minuten.
  • Voorzie het bureau daarna opnieuw van stroom.
  • Duw minstens 5 seconden lang de knoppen up en down tegelijk in.
  • Jouw bureau zal langzaam naar beneden gaan en zal in de laagste stand opnieuw een paar centimeter omhoog gaan. Dat is het signaal dat de reset in orde is.

Hoe kan ik de dienst na verkoop van Ergodôme bereiken?

Heb je een klacht, problemen met je product of ben je niet helemaal tevreden? Heel jammer, maar we willen jou natuurlijk zo snel mogelijk verder helpen. Neem contact op met onze dienst na verkoop via het contactformulier hieronder. We horen graag je feedback zodat we onze diensten en producten altijd kunnen verbeteren.

Retourneren

Kan ik mijn product retourneren?

Online aankopen kan je altijd herroepen, zonder betaling van een boete of zonder opgave van motief. Eerst moet je ons verwittigen van deze retour. Dat kan via het serviceformulier. Dat moet gebeuren binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering.

Als dat gebeurd is, heb je 14 kalenderdagen om ons de producten terug te bezorgen. Belangrijk is dat deze producten in de originele en volledige staat moeten zijn, zonder gebreken.

Alles over het herroepingsrecht, retourvoorwaarden en terugbetalingen vind je hier.

Hoe kan ik een product retourneren?

Heb je ons verwittigd van jouw retour via het serviceformulier? Dan kan je voor het retourneren gebruik maken van onze diensten. Hierbij komen we jouw bestelling verpakken en ophalen. Hiervoor wordt een kost van €250 aangerekend.

Alles over het herroepingsrecht, retourvoorwaarden en terugbetalingen vind je hier.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn retour?

Van zodra de goede staat van de producten gecontroleerd zijn, wordt het betaalde totaalbedrag (eventueel verminderd met kosten voor ophaling) teruggestort via bankoverschrijving.

De termijn kan variëren van 3 tot 12 werkdagen vanaf het moment waarop de retour wordt ontvangen.

Alles over het herroepingsrecht, retourvoorwaarden en terugbetalingen vind je hier.

Contacteer onze dienst-na-verkoop

Het antwoord op je vraag niet gevonden? Contacteer onze servicedienst via het formulier hieronder. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Contactformulier dienst-na-verkoop

Adres
Soort product 

Maximaal aantal bestanden: 3 Maximaal grootte van één bestand: 10MB Toegestane bestandstypen: Word, Excel, Powerpoint, PDF, Afbeelding, Video, Audio

Maximaal aantal bestanden: 1 Maximum grootte van één bestand: 10 MB Toegestane bestandstypen: Video

Maximaal aantal bestanden: 1 Maximaal grootte van één bestand: 10MB Toegestane bestandstypen: Word, Excel, Powerpoint, PDF, Afbeelding, Video, Audio

Rugleeftijd.be